Bugünkü Edebiyatımızda Eserler Sözlüğü
Seval Şahin tarafından hazırlanan Bugünkü Edebiyatımızda Eserler Sözlüğü’nde bu ay Sandık Lekesi, Eşber, Karım ve Metresim, Dürdane Hanım ve Resmigeçit var. […]
Seval Şahin tarafından hazırlanan Bugünkü Edebiyatımızda Eserler Sözlüğü’nde bu ay Sandık Lekesi, Eşber, Karım ve Metresim, Dürdane Hanım ve Resmigeçit var. […]
İrem Erdem Atak, Yaşasın Psikanaliz köşesinde bu ay Suat Derviş’in romanlarındaki kadınlar ve anneler üzerine yazdı. […]
Bengi Düşgör, Şair Divanı köşesinin yeni yazısında Suat Derviş’in Fosforlu Cevriye’si ile Didem Madak’ın şiirlerinden yola çıkarak aşka ve kadınsı söyleme ışık tutuyor. […]
Esin Hamamcı ve Fikriye Yücesoy, birlikte hazırladıkları İst-topia’da bu ay Suat Derviş’in Şoför Mustafa romanını ele alıyor ve 1960’lar İstanbul’una bir şoförün gözünden bakıyorlar. […]
Saadet Özen Dalkaya, Suat Derviş’in gotik öyküleri üzerine yazdı. […]
Figen Şakacı’nın “Ölümünün 50. Yılında Suat Derviş” anması etkinlikleri kapsamında 1 Ekim 2022’de “Bugünün Edebiyatından Suat Derviş’e Bakmak” panelinde yaptığı konuşmayı Sanat Kritik okurlarımızla paylaşıyoruz. […]
Şebnem İşigüzel’in, “Ölümünün 50. Yılında Suat Derviş” anması etkinlikleri kapsamında 1 Ekim 2022’de “Bugünün Edebiyatından Suat Derviş’e Bakmak” panelinde yaptığı konuşmanın metnini Sanat Kritik okurlarımızla paylaşıyoruz. […]
Serdar Soydan, İthaki Yayınları’nın desteğiyle Sanat Kritik’in ev sahipliğinde gerçekleşen “Ben Yazar Suat Derviş’im” sergisi üzerine yazdı. […]
Esin Hamamcı, Suat Derviş’in Son Posta gazetesinde 28 Nisan-31 Mayıs 1936 tarihleri arasında “Çöken Boğaziçi” üst başlığıyla yayımladığı röportaj serisini mercek altına alıyor. Derviş, Arnavutköy, Bebek, Rumelihisarı, Emirgan, Tarabya, ve Anadolu yakasında Beylerbeyi, Çengelköy, Kuzguncuk, Vaniköy, Kandilli, Kanlıca gibi sahil semtlerini dolaşarak Boğaz sakinlerine “Boğaziçi Niçin Çöküyor?” sorusunu sorar. Çünkü buralar artık eski şaşasını kaybetmiştir. Aldığı cevaplar arasında ise ulaşımın pahalılığı, eski evlerin kullanımının yeni hayat şartlarına uygun olmaması, ısıtması, suyu ve elektriğinin eksik olması sıklıkla yer almıştır. Derviş, şehrin en önemli bölgesinin değişimine tanıklık etmiş, buraların dönüşümüne yaptığı konuşmalarla ışık tutmuştur. […]
Ebru Aykut bu bölümde, Suat Derviş’in 1920’lerin sonlarından itibaren açıkça sahiplendiği feminist perspektife vurgu yapıyor. “Kadın erkekle bir olabilir mi?”, “Kadının yeri ev midir, iş hayatı mıdır?” gibi sorular etrafında gazetelerin mütemadiyen anketler düzenlediği, “Kadınlar erkekleşiyor mu?” endişesinin gündemden düşmediği 1930’lu yıllarda, Suat Derviş’in bu suallere verdiği ters köşe cevapların yanı sıra, hem gadrine uğradığı erkek meslektaşlarını hem de eril tahakküm ve zihniyeti büyük bir özgüvenle nasıl topa tuttuğunu ele alan Aykut, Derviş’i “öfkesini, dilini evcilleştirmemiş” bir feminist, Sara Ahmed’den ilhamla “oyunbozan” bir feminist olarak tanımlıyor. […]
Copyright © 2024 | MH Magazine WordPress Theme by MH Themes