Didem Ardalı Büyükarman, Suat Derviş’in eserlerinin yıllar sonra okuyucuyla buluştuğunu vurgulayarak Kadıköy’de Muhakkak Bir Define Vardır tefrikası üzerinde duruyor. Eğlenceli yaz havasıyla açılan romandaki atmosfer, Kamuran isimli kahramanın, bir gece kardeşi Handan’a benzettiği kadının Moda sahilinde kaçırıldığını görmesiyle bozuluyor. Bu kırılma noktasından sonra Kamuran’ın hayatı değişiyor ve kendisini kardeşini aramaya adıyor. Roman buradan sonra şifrelerle kentte define arama macerasına dönüyor. Derviş, okurunu ayazmalarda, dehlizlerde, İstanbul’un altında gizli kalmış tünellerde gezdiriyor. Bu kısmı ise Büyükarman, Dan Brown’ın eserlerine benzetiyor.
Dinlemek için:
Didem Ardalı Büyükarman, 1972 İstanbul doğumlu. Yıldız Teknik Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğretim üyesi. Edebiyatın merkezi kadar çeperi ile de ilgilenen araştırmalar yapıyor. Edebiyat ve gündelik hayat, Türkçe’de polisiye ve Yakup Kadri külliyatının eleştirel basımları üzerine çalışmaktadır. Bağlam Yayınları’ndan “Edebiyatın İzinde” serisi üst başlığı ile yayınlanan kitapların editörlerindendir.