Murat Gülsoy’un hikâye kitabı  (1999) * 12 hikâyeden meydana gelen kitapta her seferinde kurgu oluşturmak, yazı yazmak ve bunun üzerine düşünmek bir mesele olarak ortaya çıkar. Kıtmiir Kıtmiiir’de (1) insanlardan uzaklaşarak yaylaya giden bir yazarın burada bir arkadaşının kendisine verdiği hikâye hakkındaki düşünceleri ve o yaylada geçirdiği zamanı anlattığı aslında arkadaşına hiç gönderilmeyecek bir mektup, Kadınların Gölgesinde (2), bir avukat olan anlatıcı-kahramanın Cem adlı birine kendini bir kadın gibi gösterip yazdığı aşk mektupları ve bunun üzerine düşünceleri, Keşifler ve İcatlar Ansiklopedisi’nde (3) bir yandan keşifler ve icatlar ansiklopedisine bakan anlatıcı-kahramanın kırılan dolmakalemini almak için evinden aşağıya inmesi ve sonrasında evine geri dönme fikriyle paralel giden kendi yaşamı üzerine düşünceleri, Körebe’de (4) üniversite öğrencisi anlatıcı-kahramanın şiirini gönderdiği üniversite dergisi üyelerinin daveti üzerine onlardan birinin evine gitmesi ve onlarla oynadığı rüya oyunu, Randevu’da (5) her zaman gittiği barda hoşlandığı kadınla buluşacak olan anlatıcı-kahramanın beklerken mekânın sahibi kadınla konuşması ve aralarında geçen diyaloglar, Açık Çek’te (6) her çarşamba sinemaya giden birinin o çarşamba kütüphaneye gitmesi, orada bir kızın defterine yazdıklarının dikkatini çekmesi ve sonrasında bunun üzerine kurduğu hikâye ve düşünceleri, Gecenin ve Yazının Bilgeliğine Dair’de (7) yazar olmak isteyen dört kişinin Usta olarak tanınan biriyle yazı çalışmaları ve sonrasında her bir çömezin yazdıklarının okunması ve sonrasındaki gelişmeler, Kendisini Orhan Pamuk Sanan Adam’da (8) yazlık bir sitede kendisini Orhan Pamuk olarak tanıtan bir adamın yaptıkları ve ona dair düşünceler üzerine Orhan Pamuk’a yazılmış bir mektup, Gai ile Tanışma’da (9) arkeolojik bir kazı için bir araya gelenlerden anlatıcı-kahramanın karısına ve yaşamına dair düşünceleri ile kazıda asistanıyla yaşadıkları, Mahşerin Otuz Beş Dakikası’nda (10) doktor randevusunu bekleyen anlatıcı-kahramanın zaman ilerledikçe yaşamına dair düşünceleri ve kendisinin oluşturduğu zihin mahkemesi, Değiştikçe Aynı’da (11) yan komşusu kızı seven anlatıcı kahramanın büyü yapma girişimi ve sonrasında kız ile sevgilisinin arasında olanlar, Kâğıttaki İz’de (12) üniversite yıllığındaki bir fotoğraf ve buna dair yazılan, yazılmakta olan bir hikâye anlatılır. * Eserde Keşifler ve İcatlar Ansiklopedisi ile Mahşerin Otuz Beş Dakikası hem birinci hem de ikinci tekil şahıs anlatıyı bir arada kullanır. Körebe ve Kâğıttaki İz hikâyeleri ise halihazırda okurun gözü önünde gerekleşmekte olan bir kurgusal eylemi sergilerler. Eserde zaman zaman doğrudan okura hitap edilen bölümler de vardır. * Mektup ve kurgu eserde başat iki unsur olarak ortaya çıkar. (İlk baskı Can Yayınları 1999)