Can’lı Yolculuk Can Göknil’in hikâye kitabı (2019).* 20 hikâye. *Eser, “önce”, “şimdi” ve “sonra” başlıklı üç bölümden oluşuyor. “Önce” kısmında yer alan İlk Aşk’ta (1) oturdukları yerden ayrılacak bir kız çocuğunun sevdiği oğlanla buluşması, Oğlan’da (2) Göksu Deresi’nin maarifetli balıkçısı, Kız’da (3) kız büyüdükçe küçülen babası, İkisi’nde (4) yabancı bir ülkeye gelen genç bir çiftin trenden inip otele gitmeleri, İlk Ev’de (5), eski bir malikanenin dört kulesinden tekini kiralayan çift, Trenler’de (6) New York trenine binip yeni bir hayata başlayacak çift ve köpekleri Dido anlatılır. “Şimdi…” bölümünde yer alan Recebistan’da (7) çiftlikteki yaşam ve o gün gelecek davetliler, Paris’te (8) küçük bir odada kalan çiftin gelecekten beklentileri ve bozduracakları çek üzerine düşünceleri, Ara’da (9) anlatıcının konser arasında dikkatini çeken çift ve arkalarında oturan oğulları, Kaplumbağa Rasim’de (10) Rasim’in o günkü diş randevusu üzerine düşünceleri ve sonrasında randevuyu iptal etmesi, George’giller’de (11) aynı arabayı kiralayan bir çiftin erkeği George ve yanındaki kadın ile anlatıcının George’u sonraki yıllarda gördüğündeki izlenimleri, Kayıp’ta (12) Çakır adlı yavru kedinin kayboluşu, Anasının Kapkarası’nda (13) Fatma’nın kara kızı ve göçerliği üzerine konuşmadıkları, Nazlıgül’de (14) anlatıcının abisi Mehmet’in aşık olduğu Nazlıgül ve annesi, Nazlıgül ile abisinin yıllar sonra havaalanında karşılaşmaları, Şimdi’de (15) anlatıcı kahraman ve kocasının marinada, seyirde, siestadaki halleri ve anlatıcı-kahramanın öykü yazmakla ilgili düşünceleri, Gözler’de (16) bir portre ressamı olan anlatıcı-kahramanın Suphi Bey’in portresini yapması ve Suphi Bey’in portresini yaparken ona anlattıkları, Pide, Lahmacun’da (17) Körfez’de yenen yemekte pide ve lahmacunla restoranın artık dönmeyeceği üzerine garsonla bir konuşma, Saydam’da (18) kardiyoloji kliniğinde karşılaşılan kadının şeffaf çizmeleri anlatılır. “Sonra…” başlıklı bölümde yer alan Cansız’da (19) anlatıcı-kahramanın deniz kenarında bulduğu deniz kuşunun bedeni ve bunun ondaki çağrışımları, Belki…de (20) anlatıcı-kahramanın yaşamın sonunda boş bir defter olma ve başa dönmek istemesi anlatılır. * Kitapta, Can Göknil’in hikâyelerinin yanı sıra kimi renkli resimlerine de yer verilmiş, eserin başında “öyküler ve resimli anlatılar” denilmiştir. (İlk baskı Can Yayınları, 2019)