Binbir Gece Mektupları: Murat Gülsoy’un hikâye kitabı (2003) * 10 hikâye. Madam Anna’nın Yeniden Ortaya Çıkışı’nda (1) oyunculuk yapan Sacit’in arkadaşlarına anlattığı Madam Anna’nın hikâyesini gerçekleştirmesi üzerine yaşananlar, Trajikomiks’te (2) üniversiteden arkadaşı sorumsuz bir adamın çocuğu ve karısıyla ilgilenen bir anlatıcı-kahramanın çocuğun zehirlenmesi üzerine hastaneye gitmesi, burada eskiye dair düşünceleri, Gerçekliğe Bir Adım’da (3) asker arkadaşlarıyla bir araya gelen bir yazarın yazmakta olduğu hikâyeye dair arkadaşlarıyla konuşması ve onları da bu yazım sürecine dahil etmesi, Sigarayı Bırakmanın En İyi Yolu’nda (4) sigarayı bırakmaya çalışan birinin doktor tavsiyesi sebebiyle tuttuğu günlük ve bununla beraber yaşadıkları, Tele-dedektif’te (5) aynı zamanda yazar olan bir psikoloğun kendisine yalan söyleyen arkadaşına nasıl davranması gerektiğine dair telefonla ona başvuran kızla terapileri ve seansın sonunda ortaya çıkan gerçek, Elden Ele’de (6) bir yazarın bakkala verdiği parayla başlayıp elden ele dolaşıp sonunda bir cinayetin parçası olan birinin elinde kalan para, Çarkıfelek’te (7) arkadaşıyla bir araya gelen anlatıcının tarot falı bakan arkadaşı ve onun yorumlarıyla beraber hayatına dair düşünceleri, Asansör’de (8) asansörde mahsur kalan iki kişiden birinin fobisi sebebiyle sürekli konuşması, Şato’da (9) terapistinin önerisi üzerine rüyasını yazan anlatıcının aynı zamanda yazdıkları üzerine yorumları, Binbir Gece Mektupları’nda (10) hiç gönderilmeyecek mektuplardan oluşan hikâyeler toplamıyla yazar kahramanın hayatının birleşimleri anlatılır. * Tüm hikâyelerde kurgu önemli bir yere sahiptir. Yazarın diğer eserlerinde olduğu gibi burada da bizzat yazmanın kendisi ve yazı süreci kurgunun içine dahil edilir. Hikâyeler arasında Elden Ele, kurguyu çoğullaştırması, farklı kişilerin hikâyelerini bir arada anlatması sebebiyle diğerlerinden ayrılır. (İlk baskı Can Yayınları 2003)