Nihan Feyza Lezgioğlu, Biraz Edebiyat Biraz Hukuk serisinde yolu Hukuk Fakültesi’nden geçmiş edebiyatçılarla konuşacak. Lezgioğlu bu bölümde Fulya Kılınçarslan ile konuşuyor.
Dinlemek için:
Nihan Feyza Lezgioğlu, Biraz Edebiyat Biraz Hukuk serisinde yolu Hukuk Fakültesi’nden geçmiş edebiyatçılarla konuşacak. Lezgioğlu bu bölümde Fulya Kılınçarslan ile konuşuyor.
Dinlemek için:
Çimen Günay Erkol, Suat Derviş’in 1939 yılında tefrika edilen İstanbul’un Bir Gecesi romanı üzerinde duruyor. Suat Derviş’in Behçet Necatigil’e yazdığı mektubunda “en sevdiğim romanlarımdan biri” dediği İstanbul’un Bir Gecesi, karanlık bir atmosfere sahip olmasına rağmen anlattığı hikâye ile topluma ışık tutan bir eser. Romandaki karakterlerden biri olan Ali’nin aslında “bir tür sınır karakter” olduğunu belirten Çimen Günay Erkol, onun farklı sınıflara ait birçok insanı bir araya getirdiği tespitinde bulunuyor. Kimi noktalarda Adalet Ağaoğlu’nun Bir Düğün Gecesi romanıyla ortaklıklar kuran, düğün sahnelerinde toplumun farklı kesimlerine açılan roman, İstanbul’u sokak sokak içerisine hapsediyor. Zenginlerin zenginliğinin kaydını tutan, asıl işi muhasebecilik olan Ali, alt sınıflardan gelen bir kahraman olarak içerisinde bulunduğu durum ile ulaşmak istediği yerleri kıyaslar, bunalıma girer. Suat Derviş’in romanda birçok farklı kahramanın hayatını anlattığını belirten Çimen Günay Erkol, yazarın “bir tür ağ” ile İstanbul’un farklı yüzlerini sembolize eden birçok farlı kişiye hayat verdiğini ifade ediyor. […]
Serimizin 19. gününde Beliz Güçbilmez, Tanpınar’ın “Medeniyet Değiştirmesi ve İç İnsan” yazısından yola çıkarak ondaki kalıcılık ve geçicilik meselelerini anlatıyor. […]
Yavuz Erten, Melanie Klein’ın teorisinde suçluluk duygusu ve onun ruhsallıktaki yansımalarını bireysel ve toplumsal olarak ele alıyor. […]
Copyright © 2024 | MH Magazine WordPress Theme by MH Themes